Praktijk Bewust Zijn voor lichaamsgerichte psychotherapie

Als je blijft doen wat je altijd deed, blijf je krijgen wat je altijd kreeg

Werkelijke verandering ontstaat als je gaat luisteren naar wat je gevoel je ingeeft en ernaar gaat handelen. Dat kan verwarrend of tegenstrijdig lijken maar zal je de mooiste verwondering en transformaties geven naar groei en innerlijke rust.

Ik werk ruim 35 jaar als coach, therapeut en trainer in mijn eigen praktijk. Ik begeleid mensen die vastlopen in hun leven om uit lijden, pijn en verstrikking te komen en weer lichter en vreugdevoller te leven.
Ik kan je helpen te vertrouwen op je gevoel en innerlijke wijsheid en van daaruit je leven vorm te geven en ten volle te gaan leven.

Dat kan via een individueel traject, maar ook via live of online trainingen.

Roos Plagge

Lichaamsgericht psychotherapeut Coach Trainer

  • Is het tijd voor een herschikking van jezelf en je leven?
  • Blijf je hangen in gevoelens en situaties waar je eigenlijk al lang uit had willen stappen?
  • Weet je dat het anders kan, maar lukt het je niet helemaal dat te veranderen?
  • Heb je al van alles geprobeerd, maar werkt het toch niet helemaal voor jou?
  • Zoek je houvast en steun, een pad dat je kunt bewandelen en de juiste koers voor jezelf?

Dan ben je hier op de juiste plaats, want dat is precies waar ik je bij kan helpen.

Op een prettige en ontspannen manier kan ik je helpen op je pad van groei. Mijn werkwijze is grondig, diepgaand en transformerend.

Kijk rustig even rond op mijn website en als je meer informatie wilt, dan kun je me mailen voor meer informatie of een app sturen.

Dan plannen we een vrijblijvend telefonisch kennismakingsgesprek.

Contact

Mijn werkwijze

In de sessies wordt je innerlijke behoefte aan groei en herstel aangesproken. We werken niet alleen op het mentale of emotionele vlak, maar betrekken ook wat je voelt in je lichaam. Door met aandacht stil te staan bij lichamelijke sensaties, gevoelens en emoties, komen we snel bij de diepere lagen die om heling vragen.

Deze lichaamsgerichte ingang maakt het therapeutisch proces bijzonder effectief. Onbewuste patronen, oude overtuigingen en diep ingesleten beschermingsmechanismen worden zichtbaar en wat ooit vastzat, kan geheeld worden en weer gaan stromen.

Soms gaat het om oude pijn of trauma’s, blokkades of klachten die niet met praten alleen opgelost kunnen worden. In mijn werkwijze breng ik verschillende technieken samen met intuïtie, levenservaring en inlevingsgevoel waardoor we in diepere lagen kunnen komen.

Ik kijk holistisch naar jou, dat betekent dat ik niet alleen aandacht heb voor het probleem waarmee je komt, maar ook voor de samenhang met andere aspecten van je leven en gezondheid. Mijn specialisatie is therapeutisch coachen, waarin ik samen met jou blokkades, sluiers, trauma’s en oude patronen onderzoek die je belemmeren. Wat zichtbaar wordt, kan worden bevrijd. Door het contact te herstellen op alle niveaus met wie je in essentie bent komt die bevrijding en kun je weer verder.

Cliëntervaringen

Ik weet hoe waardevol het kan zijn om te lezen hoe anderen hun sessies hebben ervaren. Daarom deel ik hieronder, met toestemming, een aantal reacties van cliënten die ik de afgelopen jaren heb mogen begeleiden. De ervaringen geven je een gevoel van wat er mogelijk is als je dit pad met mij opgaat.

Hoi Roos,

Ik zat m'n week door te nemen en toen zag ik zat wij vrijdag een afspraak hebben staan om even te evalueren hoe het gaat. Maar, eigenlijk moet ik zeggen dat het goed gaat! Ik heb bijna nooit meer last van m'n maag, en als ik dat wel heb, weet ik ook gelijk waarom. Ook heb ik op werk aangegeven dat ik het komende jaar ga focussen op m'n werk/privé balans incl. Het vaderschap en dat ik alle "extra" zaken aan me voorbij laat gaan. Ik heb veel meer rust en voel me goed!

Kortom, ik denk niet meer dat ik de sessie vrijdag nodig heb en wil hem eigenlijk annuleren. Kan dat?
 
Zo ja wil je graag via deze weg bedanken voor het afgelopen jaar, het heeft me erg geholpen. Mocht ik toch weer vastlopen zal ik zeker op tijd aan de bel trekken, maar ik heb het gevoel dat het goed zit! Mocht ik iemand anders met soortgelijke klachten horen zal ik je aanraden.
 
Groeten,
Joost

— Joost

Mijn zoon van 10 jaar is een paar keer bij Roos geweest omdat hij in een loyaliteits conflict zat tussen gescheiden ouders. Hij werd steeds stiller en in zichzelf gekeerd, onzeker. Na de eerste sessie kletste hij erop los en was al meteen een stuk vrolijker en opgeluchter. Het is hem duidelijker geworden wat hij eigenlijk wil. Hij is daardoor stelliger en standvastiger geworden is bij zijn eigen waarheid gebleven. Hij is een stuk zelfverzekerder geworden en zit lekkerder in zijn vel. De therapie bij Roos is geschikt om vraagstukken in een scheiding waar kinderen mee tobben helder te krijgen. Het heeft hem geholpen om een weg te vinden die voor hem het beste was. Ik merk dat hij een stuk vrolijker is geworden. Roos heeft hem geholpen zijn eigen waarheid en wijsheid te laten ervaren door te luisteren en te vragen. Hierbij heeft Roos hem geleerd om voor zijn eigen mening op te komen en zijn gevoelens te uiten. Roos begeleidde hem zonder woorden in zijn mond te leggen of een mening of oordeel te geven.

Lieve Roos,

De sessies hebben ruimte en rust gebracht , meer liefde naar mezelf toe en daardoor zo veel meer licht en ' me goed voelen'. Gedeeltelijk misschien ook door de meditaties maar het mooiste is uiteindelijk het effect , het ( voorlopige?) eindresultaat.
Het is fijn jou als therapeut te leren kennen ...gevoelig , lief , to the point, geduldig, kundig en met veel ervaring... je bent een lief , groothartig mooi mens , nog jong ( hier glimlach ik breeduit want ja, echt waar , je zag er zo mooi en jong uit) en in staat en gelegenheid om nog heel veel mensen op hun pad verder te helpen.

Fijn om jou te kennen lieve Roos! En Dankjewel

Zie je woensdag
Liefs Dineke

— Dineke

Hoi Roos,

Dankjewel voor vanochtend. Zo fijn om even alles van me af te praten en dat je zo veel van me weet wat ik allemaal heb meegemaakt en ook dat je alles onthoudt. Dat vind ik heel bijzonder en daar ben ik je heel dankbaar voor. Heb al die jaren zo veel aan je gehad en zoveel geleerd, dat maakt echt dat ik altijd toch bij mezelf ben gebleven en alle situaties toch doorstaan heb.

— Danique

Dankjewel voor de uitwerking van de coaching. Ik wil je ook hartelijk bedanken voor de afgelopen tijd, je hebt mij echt super geholpen in de moeilijkste tijd van mijn leven, fijn dat ik altijd mocht komen, jij meedacht hoe ik het anders kon bekijken en ermee om leren gaan. Het voelde als een warm bad.

— Ineke

Jij hebt me goed geholpen met je coaching. Het was op het persoonlijke vlak, maar parallel daaraan werkte het ook op het professionele vlak. Mijn ontwikkeling in mijn studie. Je bent een kei in je vak! 

— Anita

Toch werkte het weer even confronterend om zo die zinnetjes erbij te schrijven. Zowat iedere keer als ik bij jou vandaan kom voelt het alsof ik een soort geopereerd ben, op energiegebied dan en verstandelijk soms ook. Alles moet even zijn nieuwe draai vinden.

Maar ik voel zo duidelijk dat die veranderingen heel positief zijn (dat blijkt natuurlijk ook wel uit alles), hoe lastig sommige dingetjes ook zijn om los te wrikken. Echt mooi hoe dat werkt, ik ben je heeeeeeel dankbaar voor je hulp.

Graag wilde ik je nog bedanken voor het doorsturen van de inspiratiemail. Ik heb er al diverse malen naar geluisterd. Het is prettig om te horen wat je moet doen. Als je zelf gaat zitten is het toch soms lastiger om naar je gevoel te gaan.

Ik ben blij dat ik (bijna al weer een jaar geleden) de stap heb genomen om naar jou toe te gaan. Ik had zelf niet kunnen bereiken, want ik nu met jou hulp heb bereikt. Af en toe is het nog wel moeilijk, dat ga ik niet ontkennen. Maar dat heeft zijn tijd nodig. Jij hebt mij de tools gegeven om daar mee aan slag te gaan. En het prettige bij jou vind ik dat je niet het gevoel hebt dat “in therapie gaan” heel beladen is. Het wordt op een hele prettige manier aangepakt. Je mag mijn reactie op je website zetten want ik ben namelijk heel blij met jou !!

— Corina

Roos kan je leven op een hoger niveau tillen, dit doet zij doorgebruik te maken van haar scherpe intuïtie en de gave zich in je te verplaatsen, zij kan hierdoor haar vinger precies op de zere plek leggen en die zere plek samen met je helen. Zodat je het leven kan leiden dat echt bij je past en waar je je gelukkig en tevreden bij voelt. Ontzettend verfrissend en opgeruimd voelt dat!

— Anne Rijkenbarg

Als ik zo terugkijk op de laatste maanden heb ik grote stappen gemaakt en knopen doorgehakt. Dit is mede tot stand gekomen door de bezoeken bij jou. Dat weet ik zeker.

— Bart

Een paar maanden geleden heb ik voor het laatst een afspraak bij je gehad. Ik wilde je even laten weten hoe het nu gaat en je als belangrijkste nog bedanken.

Al een lange periode heb ik vele gesprekken met jou gehad in jouw praktijk. Ik heb bepaalde patronen voor mezelf moeten doorbreken die ik
in mijn jeugd noodgedwongen ontwikkeld heb. Je gaf mij bepaalde inzichten met handvaten waar ik mee aan de slag kon om in mijzelf te graven.

Gaande weg heb ik ontzettend veel geleerd over mezelf, want ik wist eigenlijk helemaal niet wie ik echt was en wat ik wilde.
Daardoor heb ik bepaalde keuzes kunnen en moeten maken die zeker niet makkelijk waren, want vaak zat wilde ik tijdens onze gesprekken weglopen en de handdoek in de ring gooien. Maar ik wist dat dit de weg was die ik moest afleggen voor mezelf.
 
Sinds de afgelopen weken besef ik mij de groei die ik heb gemaakt vanaf het moment dat ik voor het eerst in jouw praktijk kwam. Nu besef ik dat ik eindelijk de rust en de balans in mezelf heb gevonden, waar ik na al die jaren zo hopeloos naar opzoek was. Alsof ik nu eindelijk mag rusten en alles nu goed is zoals het op dit moment is. De beschadigde delen in mezelf zijn er nog steeds, maar ik omarm ze nu met liefde. Daardoor sta ik zoveel meer in contact met mezelf en dat voelt zo fijn en gezond. Alsof alles nu eindelijk klopt.

Ondanks dat het natuurlijk je werk is, ben ik je onwijs dankbaar voor het helpen om mezelf terug te vinden. Je hebt me de tools gegeven die ik elke dag nog steeds gebruik, waardoor ik nog steeds groei als persoon en veel zekerder sta in het leven. Ik kan nu zelfs zeggen dat ik meer van mezelf begin te houden.
Ik hoop dat iedereen die bij jou in je praktijk komt en die wilt werken aan zichzelf dit uiteindelijk ook zal ervaren, want het voelt TOP! 

Dus nogmaals, dank je wel!

Dat is ook wel eens leuk om te horen.  :-)

— Vrouw 28 jaar

Ik ben enorm dankbaar dat ik de trainingen en therapie bij Roos mag volgen. Haar kennis, inzichten en vaardigheden betekenen heel veel voor mij. Ze weet precies de juiste vragen te stellen en geeft mij handvatten waar ik dagelijks echt iets aan heb. Wat ik bij haar leer, helpt mij niet alleen tijdens de training en de sessies, maar vooral ook in mijn dagelijkse leven. Ik voel me gezien, gehoord en gesteund.

— Bianca
Home