Praktijk Bewust Zijn voor lichaamsgerichte psychotherapie

Als je blijft doen wat je altijd deed, blijf je krijgen wat je altijd kreeg

Werkelijke verandering ontstaat als je gaat luisteren naar wat je gevoel je ingeeft en ernaar gaat handelen. Dat kan verwarrend of tegenstrijdig lijken maar zal je de mooiste verwondering en transformaties geven naar groei en innerlijke rust.

Ik werk ruim 35 jaar als coach, therapeut en trainer in mijn eigen praktijk. Ik begeleid mensen die vastlopen in hun leven om uit lijden, pijn en verstrikking te komen en weer lichter en vreugdevoller te leven.
Ik kan je helpen te vertrouwen op je gevoel en innerlijke wijsheid en van daaruit je leven vorm te geven en ten volle te gaan leven.

Dat kan via een individueel traject, maar ook via live of online trainingen.

Roos Plagge

Lichaamsgericht psychotherapeut Coach Trainer

  • Is het tijd voor een herschikking van jezelf en je leven?
  • Blijf je hangen in gevoelens en situaties waar je eigenlijk al lang uit had willen stappen?
  • Weet je dat het anders kan, maar lukt het je niet helemaal dat te veranderen?
  • Heb je al van alles geprobeerd, maar werkt het toch niet helemaal voor jou?
  • Zoek je houvast en steun, een pad dat je kunt bewandelen en de juiste koers voor jezelf?

Dan ben je hier op de juiste plaats, want dat is precies waar ik je bij kan helpen.

Op een prettige en ontspannen manier kan ik je helpen op je pad van groei. Mijn werkwijze is grondig, diepgaand en transformerend.

Kijk rustig even rond op mijn website en als je meer informatie wilt, dan kun je me mailen voor meer informatie of een app sturen.

Dan plannen we een vrijblijvend telefonisch kennismakingsgesprek.

Contact

Mijn werkwijze

In de sessies wordt je innerlijke behoefte aan groei en herstel aangesproken. We werken niet alleen op het mentale of emotionele vlak, maar betrekken ook wat je voelt in je lichaam. Door met aandacht stil te staan bij lichamelijke sensaties, gevoelens en emoties, komen we snel bij de diepere lagen die om heling vragen.

Deze lichaamsgerichte ingang maakt het therapeutisch proces bijzonder effectief. Onbewuste patronen, oude overtuigingen en diep ingesleten beschermingsmechanismen worden zichtbaar en wat ooit vastzat, kan geheeld worden en weer gaan stromen.

Soms gaat het om oude pijn of trauma’s, blokkades of klachten die niet met praten alleen opgelost kunnen worden. In mijn werkwijze breng ik verschillende technieken samen met intuïtie, levenservaring en inlevingsgevoel waardoor we in diepere lagen kunnen komen.

Ik kijk holistisch naar jou, dat betekent dat ik niet alleen aandacht heb voor het probleem waarmee je komt, maar ook voor de samenhang met andere aspecten van je leven en gezondheid. Mijn specialisatie is therapeutisch coachen, waarin ik samen met jou blokkades, sluiers, trauma’s en oude patronen onderzoek die je belemmeren. Wat zichtbaar wordt, kan worden bevrijd. Door het contact te herstellen op alle niveaus met wie je in essentie bent komt die bevrijding en kun je weer verder.

Cliëntervaringen

Ik weet hoe waardevol het kan zijn om te lezen hoe anderen hun sessies hebben ervaren. Daarom deel ik hieronder, met toestemming, een aantal reacties van cliënten die ik de afgelopen jaren heb mogen begeleiden. De ervaringen geven je een gevoel van wat er mogelijk is als je dit pad met mij opgaat.

Hoi Roos,
 
Heel erg bedankt dat jij me verder geholpen hebt in mijn leven en de vrouw te worden die ik graag wil zijn.
 
Groetjes, 
Marjon

— Marjon

Dank je wel lieve Roos, ik heb de coaching als heel vertrouwd ervaren, je geeft de goede tools mee naar huis en wat ik ook heel fijn vond dat je het op papier zet, er gaan toch dingen langs je heen, op deze manier kun je het thuis nalezen.
Je zegt niets voor, het komt allemaal uit jezelf, je geeft je eigen antwoorden. Jezelf voelen, bij jezelf komen, zo krijg je inzicht in je eigen proces en dat voelt goed.

Dag lieve Roos, liefs, Nelleke

— Nelleke

Graag wilde ik je nog bedanken voor het doorsturen van de inspiratiemail. Ik heb er al diverse malen naar geluisterd. Het is prettig om te horen wat je moet doen. Als je zelf gaat zitten is het toch soms lastiger om naar je gevoel te gaan.

Ik ben blij dat ik (bijna al weer een jaar geleden) de stap heb genomen om naar jou toe te gaan. Ik had zelf niet kunnen bereiken, want ik nu met jou hulp heb bereikt. Af en toe is het nog wel moeilijk, dat ga ik niet ontkennen. Maar dat heeft zijn tijd nodig. Jij hebt mij de tools gegeven om daar mee aan slag te gaan. En het prettige bij jou vind ik dat je niet het gevoel hebt dat “in therapie gaan” heel beladen is. Het wordt op een hele prettige manier aangepakt. Je mag mijn reactie op je website zetten want ik ben namelijk heel blij met jou !!

— Corina

Lieve Roos,

De sessies hebben ruimte en rust gebracht , meer liefde naar mezelf toe en daardoor zo veel meer licht en ' me goed voelen'. Gedeeltelijk misschien ook door de meditaties maar het mooiste is uiteindelijk het effect , het ( voorlopige?) eindresultaat.
Het is fijn jou als therapeut te leren kennen ...gevoelig , lief , to the point, geduldig, kundig en met veel ervaring... je bent een lief , groothartig mooi mens , nog jong ( hier glimlach ik breeduit want ja, echt waar , je zag er zo mooi en jong uit) en in staat en gelegenheid om nog heel veel mensen op hun pad verder te helpen.

Fijn om jou te kennen lieve Roos! En Dankjewel

Zie je woensdag
Liefs Dineke

— Dineke

Het kennismakingsgesprek dat ik had met Roos bleek voor mij eigenlijk niet nodig. Het voelde direct vertrouwd en veilig. In de sessies die volgden liet Roos mij, volledig objectief, mezelf hervinden. Door het aanbieden van vragen, het geven van andere invalshoeken en door mij in contact te laten zijn met mijn lichaam heeft Roos mij geholpen om mij bewust te maken van mijn unieke zelf en van mijn kracht. Ik verschoof van de verstrikkingen in mijn verstand naar het gevoel in mijn hart en lichaam. Roos liet me zelf dingen voelen en me zelf tot inzichten en conclusies komen. En haar geduld en begrip voor mij liet me op een zachtere manier naar mezelf kijken, wat positief heeft bijgedragen in mijn ontwikkeling. Roos haar hulp heb ik als zeer kundig en als zeer warm ervaren. Achteraf vind ik het verbazingwekkend hoeveel er sinds onze gesprekken positief veranderd is in mijn leven, hoeveel belangrijke keuzes ik heb gemaakt. Nu ik beter in verbinding sta met mezelf geniet ik meer van mijn leven en kan ik eindelijk doen waarvan ik altijd heb gevoeld dat het erin zat: Tekenen en schilderen vanuit mijn hart. Ik ben lang niet uitgeleerd, nieuwe inzichten en ontwikkelingen zullen blijven komen, maar ik voel me zoveel rijker en ontzettend dankbaar.

Lieve Roos, wat ben ik blij dat we jou ontmoet hebben en bij jou onder behandeling zijn geweest. Alles ziet er nu gelukkig anders uit dan een jaar geleden. Door de coaching heb ik een en ander weer op een rijtje gekregen waardoor ik geleerd heb op een andere manier de situatie van mijn dochter te benaderen en kon ik uit de emotie, paniek en machteloosheid komen die dit teweeg bracht. In samenwerking met jou is mijn dochter langzaamaan in gaan zien in wat voor vreselijke situatie ze zat en heeft daar ook wat aan gedaan. Ze is inmiddels een sterke opgewekte levenslustige jonge vrouw geworden ik ben je dan ook voor eeuwig dankbaar. Met heel veel liefs.

Zo eens in de zoveel tijd kom ik mensen tegen die jouw hulp heel goed kunnen gebruiken.

Ik raad jou altijd aan. En ze moeten zelf kijken wat ze met die informatie doen. Ik heb nog steeds een heel goed gevoel bij jou en ben jou heel dankbaar voor wat je voor mij hebt gedaan. Zit ook ineens in een hele creatieve fase. En dan niet qua spulletjes in huis of knutselen maar in evt een eigen bedrijfje starten. Ik sta soms echt van mezelf te kijken. Want zover dacht ik nooit. Ik dacht dat ik het niet kon, en nu denk ik juist. Kom maar op, ik kan het. Dus bij deze, dank je wel dat je mijn leven veel leuker hebt gemaakt.

Moeder meisje van 14 jaar.

Excuses voor dit late bericht maar vergeet steeds om jou een mailtje te sturen over mijn dochter. Dit komt ook dat het zo goed gaat met haar dat ik de vervelende periode die zij heeft gehad steeds vergeet. Ze is echt compleet veranderd. Natuurlijk nog steeds wel onze lieve dochter maar zij is aardig aan het puberen. Ze straalt, zit lekker in haar vel. Daarnaast is ze ook brutaal en ontzettend haar eigen grenzen aan het opzoeken. Heel grappig om te zien maar voor ons ook wel wennen. Ook in gezelschappen is ze druk en zit ze lekker te kletsen met iedereen. Hierbij wil ik jou hartstikke bedanken voor jou fijne hulp.

— Moeder

Lieve Roos,

Graag wil ik je bedanken voor alles wat je voor mij doet. In januari 2012 werd ik ernstig ziek. Ik ben toen bij jou terecht gekomen omdat ik zo verschrikkelijk bang was. Bang voor de dood, bang om mijn zoontje en man achter te moeten laten. Gek eigenlijk dat je bij iemand binnen komt die je niet kent, maar direct zo vertrouwd dat je binnen een minuut volledig kunt geven, onder de tranen en snottebellen zit, zonder schaamte.

Jij hebt mij toen weer ruimte gegeven, ruimte in mijn hoofd, want piekeren, daar word je zo moe van. Ik had ineens tijd over! Dat was een vreemde gewaarwording. De angst voor de dood werd minder. Wij hebben hele bijzondere meditaties gedaan, waarin zoveel gebeurde. Dat heeft veel indruk op mij gemaakt.

In de maanden en jaren daarna ging het super goed met mij en mocht ik aanwezig zijn op een paar meditatie avonden in het kerkje in Brielle. Waar zo'n fijn sfeertje hangt. Ik was zoekende, naar een doel in het leven, want ik had het gevoel dat ik een 2e kans had gekregen. Ik was schoon verklaard! En dan? Dan moet je je leven weer opnieuw invullen en dat is best lastig. Het was een onrustige tijd in mijn lijf en hoofd. Tijdens deze avonden kreeg ik antwoorden, maar vooral een fijn gevoel. De meditaties die wij tijdens deze avonden deden, kregen wij toegestuurd, zodat we ze thuis ook konden doen.

En toen in juli 2015 kwamen de donder wolken terug. Helaas heb ik een terugval gekregen, jouw meditaties hebben mij er doorheen getrokken. Dat het kleine vuurtje dat er nog in mij brandde, bleef branden en ook het vuurtje weer deed oplaaien om door het oog van de naald te kruipen.

Wat ik vooral van jou heb geleerd is om mijn gevoel te volgen. en wat ik van jou geleerd heb en wat ik uit die mooie meditaties heb mogen ontvangen, dichtbij mijzelf blijven in iedere situatie, hoe moeilijk deze ook is. Want uiteindelijk krijg je daar alleen maar vrede van, vrede met jezelf. En ik denk dat je dan pas echt gelukkig kan worden.

Dank je wel lieve Roos, ik hoop dat wij nog een hoop mooie en bijzondere momenten mogen beleven. Liefs, Cynthia

— Cynthia

Hoi Roos,

Dankjewel voor vanochtend. Zo fijn om even alles van me af te praten en dat je zo veel van me weet wat ik allemaal heb meegemaakt en ook dat je alles onthoudt. Dat vind ik heel bijzonder en daar ben ik je heel dankbaar voor. Heb al die jaren zo veel aan je gehad en zoveel geleerd, dat maakt echt dat ik altijd toch bij mezelf ben gebleven en alle situaties toch doorstaan heb.

— Danique

Ik vond het mooi hoe neutraal je bleef in de coaching. Je vraagstelling is heel respectvol en zacht ook als het gespannen wordt. Je ziet heel scherp waar de pijnpunten zitten en kan daar mooi uitleg over geven. Vrouw 54 jaar (Deze reactie kreeg ik na een relatie therapie sessie van bijna 2 uur van een man en een vrouw met rugzak uit het verleden van andere relaties. Er is wel veel liefde voor elkaar en ze proberen hun weg te vinden in de relatie.)

— Vrouw 54 jaar

Bedankt nog voor het verslag van vorige week, je had me na onze laatste afspraak weer goed aan het denken gezet over de gevoelens waar ik bij jou voor het eerst mee naar binnenstapte. En vorige week heb ik het hele verslag in 1x doorgelezen en even goed stil gestaan bij hoe dat allemaal voelde toen, best heftig hoor en natuurlijk kwamen er weer de nodige emoties bij kijken. Man, wat was ik ver weg en wat fijn dat nu na al die maanden al die laagjes in al die verschillende hoofdstukken zoals ik het maar hebt genoemd duidelijker worden en lichter. Ik ben echt blij dat ik je heb leren kennen en met jou hulp is dat pad in dat niet doordringbaar bos zoveel duidelijker geworden. Ik kon er daarna ook weer heerlijk om mezelf lachen wat ben ik toch een lekkere emotionele muts! Ook wil ik je bedanken voor alles wat je deelt met ons, vaak durfde ik het niet aan om alles te lezen wat jij allemaal schrijft en blogt en deelt, stel je voor dat je iets tegenkomt waardoor je de confrontatie met jezelf aan moet!

— Miranda
Home