Praktijk Bewust Zijn voor lichaamsgerichte psychotherapie

Als je blijft doen wat je altijd deed, blijf je krijgen wat je altijd kreeg

Werkelijke verandering ontstaat als je gaat luisteren naar wat je gevoel je ingeeft en ernaar gaat handelen. Dat kan verwarrend of tegenstrijdig lijken maar zal je de mooiste verwondering en transformaties geven naar groei en innerlijke rust.

Ik werk ruim 35 jaar als coach, therapeut en trainer in mijn eigen praktijk. Ik begeleid mensen die vastlopen in hun leven om uit lijden, pijn en verstrikking te komen en weer lichter en vreugdevoller te leven.
Ik kan je helpen te vertrouwen op je gevoel en innerlijke wijsheid en van daaruit je leven vorm te geven en ten volle te gaan leven.

Dat kan via een individueel traject, maar ook via live of online trainingen.

Roos Plagge

Lichaamsgericht psychotherapeut Coach Trainer

  • Is het tijd voor een herschikking van jezelf en je leven?
  • Blijf je hangen in gevoelens en situaties waar je eigenlijk al lang uit had willen stappen?
  • Weet je dat het anders kan, maar lukt het je niet helemaal dat te veranderen?
  • Heb je al van alles geprobeerd, maar werkt het toch niet helemaal voor jou?
  • Zoek je houvast en steun, een pad dat je kunt bewandelen en de juiste koers voor jezelf?

Dan ben je hier op de juiste plaats, want dat is precies waar ik je bij kan helpen.

Op een prettige en ontspannen manier kan ik je helpen op je pad van groei. Mijn werkwijze is grondig, diepgaand en transformerend.

Kijk rustig even rond op mijn website en als je meer informatie wilt, dan kun je me mailen voor meer informatie of een app sturen.

Dan plannen we een vrijblijvend telefonisch kennismakingsgesprek.

Contact

Mijn werkwijze

In de sessies wordt je innerlijke behoefte aan groei en herstel aangesproken. We werken niet alleen op het mentale of emotionele vlak, maar betrekken ook wat je voelt in je lichaam. Door met aandacht stil te staan bij lichamelijke sensaties, gevoelens en emoties, komen we snel bij de diepere lagen die om heling vragen.

Deze lichaamsgerichte ingang maakt het therapeutisch proces bijzonder effectief. Onbewuste patronen, oude overtuigingen en diep ingesleten beschermingsmechanismen worden zichtbaar en wat ooit vastzat, kan geheeld worden en weer gaan stromen.

Soms gaat het om oude pijn of trauma’s, blokkades of klachten die niet met praten alleen opgelost kunnen worden. In mijn werkwijze breng ik verschillende technieken samen met intuïtie, levenservaring en inlevingsgevoel waardoor we in diepere lagen kunnen komen.

Ik kijk holistisch naar jou, dat betekent dat ik niet alleen aandacht heb voor het probleem waarmee je komt, maar ook voor de samenhang met andere aspecten van je leven en gezondheid. Mijn specialisatie is therapeutisch coachen, waarin ik samen met jou blokkades, sluiers, trauma’s en oude patronen onderzoek die je belemmeren. Wat zichtbaar wordt, kan worden bevrijd. Door het contact te herstellen op alle niveaus met wie je in essentie bent komt die bevrijding en kun je weer verder.

Cliëntervaringen

Ik weet hoe waardevol het kan zijn om te lezen hoe anderen hun sessies hebben ervaren. Daarom deel ik hieronder, met toestemming, een aantal reacties van cliënten die ik de afgelopen jaren heb mogen begeleiden. De ervaringen geven je een gevoel van wat er mogelijk is als je dit pad met mij opgaat.

Dankjewel voor de uitwerking van de coaching. Ik wil je ook hartelijk bedanken voor de afgelopen tijd, je hebt mij echt super geholpen in de moeilijkste tijd van mijn leven, fijn dat ik altijd mocht komen, jij meedacht hoe ik het anders kon bekijken en ermee om leren gaan. Het voelde als een warm bad.

— Ineke

In jouw veilige, warme praktijk vond ik eindelijk rust; innerlijke rust. Ik kon me veilig genoeg voelen om los te laten wat me zo moe en ziek maakte. Jouw krachtige coaching en mooie energie hebben mij enorm geholpen in mijn proces naar heelheid en gelukkig zijn. Ik ben en blijf je erg dankbaar.

Moeder meisje van 18 jaar:

Ze ging heerlijk opgeruimd en opgewekt mee naar huis. Blij dat ik door heb gezet en dat ze bij jou terecht is gekomen. Grappige was dat ik ook al een aantal dingen uit had gelegd en benoemd. Gezegd dat ik blij was dat je woorden bij haar binnen gekomen waren. Dat voor mij niet belangrijk was wie haar deze inzichten kon geven, maar dat het belangrijk was dat ze het begreep. Nu ruimte in haar hoofd en lijf om rustig te onderzoeken welk pad ze kan gaan volgen. Dank je wel weer voor het delen van je kracht.

— Moeder

Eind december, na een lange zoektocht langs verschillende therapeuten, besloot ik om de coaching uit te proberen. Door toedoen van een slopende, niet erkende depressie, veroorzaakt door een heftig doorslaap probleem voelde het bijna als een plicht om door te gaan met mijn pelgrimstocht.

Uiteraard ligt de oorzaak bij jezelf en moet je deze ook bij jezelf zoeken maar wat als je daar niet de juiste gereedschappen voor hebt? Ik wilde terug naar het gevoel van het jonge meisje die de wereld aan kon, die positief en vrolijk in het leven stond en vooral ervan kon genieten. Een utopie? Nee, want ooit was dat mijn innerlijk kind en die kon toch niet zomaar weg zijn. Het koste mij zelfs een dierbaar verblijf in het buitenland, na 17 jaar gaf ik het op omdat ik niet meer kon, ik was letterlijk en figuurlijk op.

De coaching is op die wijze ontworpen dat je met je eigen overtuigingen geconfronteerd wordt. Het is Roos die je leidt om die overtuigingen, die in de loop der jaren zijn ingeslopen, te ontmaskeren.

Dankzij Roos en een harde strijd met mezelf, bemerk ik dat ik betere nachten maak waardoor mijn motor langzaam weer op laadt. Ik kan het leven weer aan en het allermooiste ik kan weer van het leven genieten!

Roos, ik ben je dankbaar dat je deze opdracht in het leven op een dergelijk persoonlijke en warme wijze vervuld.

— Vrouw, 42 jaar

Toen ik naar Roos ging was ik al een tijdje bij een psycholoog geweest. Dat hielp mij niet erg. Ik stond negatief in het leven terwijl ik de ondertoon van positief had. Maar dat kon ik maar niet waar maken. Roos heeft mij geholpen om mijzelf weer te vinden en uit een neergaande spiraal te halen. Ze heeft me net geraakt op de punten die ik verkeerd dacht, deze gedachtes zijn omgezet in positief denken. Ik ben echt heel tevreden, ik heb mezelf weer gevonden, heb rust gevonden in mijn lichaam en geniet weer van het leven.

Ik was ook altijd iemand die alles voor zich hield en opkropte. Dat is verleden tijd want in een zwembad alle ballen onderhouden valt niet mee. Nu praat ik erover. Het maakt me ook niet meer uit wat mensen ervan vinden. Binnen 5 maanden had ik het programma afgewerkt en iedereen ziet en merkt het aan mij want ik straal weer.
Dus mensen, het is de moeite waard om aan jezelf te werken.

En Roos is een fantastisch persoon om mee te werken!!!! Het leven is WEL leuk !!!!!

— Vrouw, 43 jaar

Dank je wel lieve Roos, ik heb de coaching als heel vertrouwd ervaren, je geeft de goede tools mee naar huis en wat ik ook heel fijn vond dat je het op papier zet, er gaan toch dingen langs je heen, op deze manier kun je het thuis nalezen.
Je zegt niets voor, het komt allemaal uit jezelf, je geeft je eigen antwoorden. Jezelf voelen, bij jezelf komen, zo krijg je inzicht in je eigen proces en dat voelt goed.

Dag lieve Roos, liefs, Nelleke

— Nelleke

Het kennismakingsgesprek dat ik had met Roos bleek voor mij eigenlijk niet nodig. Het voelde direct vertrouwd en veilig. In de sessies die volgden liet Roos mij, volledig objectief, mezelf hervinden. Door het aanbieden van vragen, het geven van andere invalshoeken en door mij in contact te laten zijn met mijn lichaam heeft Roos mij geholpen om mij bewust te maken van mijn unieke zelf en van mijn kracht. Ik verschoof van de verstrikkingen in mijn verstand naar het gevoel in mijn hart en lichaam. Roos liet me zelf dingen voelen en me zelf tot inzichten en conclusies komen. En haar geduld en begrip voor mij liet me op een zachtere manier naar mezelf kijken, wat positief heeft bijgedragen in mijn ontwikkeling. Roos haar hulp heb ik als zeer kundig en als zeer warm ervaren. Achteraf vind ik het verbazingwekkend hoeveel er sinds onze gesprekken positief veranderd is in mijn leven, hoeveel belangrijke keuzes ik heb gemaakt. Nu ik beter in verbinding sta met mezelf geniet ik meer van mijn leven en kan ik eindelijk doen waarvan ik altijd heb gevoeld dat het erin zat: Tekenen en schilderen vanuit mijn hart. Ik ben lang niet uitgeleerd, nieuwe inzichten en ontwikkelingen zullen blijven komen, maar ik voel me zoveel rijker en ontzettend dankbaar.

Ik zegen de dag dat ik Roos leerde kennen. Volledig uitgeput en moe gepraat stapte ik haar praktijk binnen en op dat moment wist ik al dat ik goed zat. Ik ontmoette een zielsverwant. Ik hoefde haar (gelukkig) dan ook niet veel te vertellen en binnen een week lag er een heel helder behandelingsprotocol met een duidelijke doelstelling. Het leven diende letterlijk en figuurlijk licht te voelen en de obstakels daartoe dienden zo snel mogelijk opgeruimd te worden. Vanaf dat moment begon Roos mij te begeleiden op mijn pad naar dat licht en in dit kader woonde ik afgelopen week een thema-avond bij. Een bijeenkomst die kort samengevat een prachtige sfeer van verbondenheid ademde tussen de mensen die net als ik op zoek zijn naar de manier waarop je dit aardse, soms zware leven op een zo mooi en plezierig mogelijke wijze kunt leven. Hoe dat verlangen ook weer in 2018 gestand te doen? Wat wilden we loslaten en wat wilden we op ons pad meenemen? Roos liet het ons met behulp van prachtige muziek, meditaties en rituelen ontdekken en daarmee was deze avond warm, inspirerend en rustgevend. En zo stap ik nu vol vertrouwen en goed gemutst dat nieuwe jaar in. Dank daarvoor Roos en ik wens ook jou een licht en plezierig 2018 toe. Namasté, Hanne

— Hanne

Begin 2020 kwam ik bij je op het moment dat ik helemaal leeg en uitgeblust was en op de bodem van een diepe put leek te zitten. Jij hebt mij toen de tools in handen gegeven om mezelf terug te vinden en dichter bij mezelf te komen. Graag wil ik je daar (wellicht nogmaals) voor bedanken. Ik wil je nu laten weten hoe het op dit moment met me gaat. (note: nu is 2023)

Ik kan je vertellen dat het erg goed met me gaat en dat ik inmiddels een steeds meer inspirerend leven mag ervaren. Ik ben dichter bij mezelf en dagelijks merk ik dat dit alleen maar meer wordt. Inmiddels heb ik ook wat diploma's gehaald in de therapeutische hoek. Ik heb een cursus hypnotherapeut gedaan en ik heb net de cursus ademcoach afgerond. In oktober ga ik de verdiepingscursus ademcoach doen. Ik leer veel en ervaar steeds meer heling in mezelf, waardoor ik ook steeds meer liefde voor mezelf mag ervaren, waardoor ik dit ook meer en meer ga uitstralen en geven aan anderen. En onomkeerbaar prachtig proces. Dit is uiteraard ook goed merkbaar in ons gezinnetje. We laten elkaar vrij en behandelen elkaar met respect.

Ik weet uiteraard dat ik dit zelf heb gedaan, maar dankzij de tools, en het boek de Lachende Boeddha, welke jij mij hebt aangereikt, ben ik een nieuwe weg ingeslagen en teruggekomen bij mezelf. Heel veel heling gehad met mijn innerlijk kind.

Ondanks dat je me niet meer hebt gehoord, maar ik ben je absoluut niet vergeten. Ik ben je enorm dankbaar voor wat je voor me hebt betekend in de periode dat ik het nodig had. Jij hebt mij geinspireerd om zelf een weg in te slaan en mijn ervaring in te gaan zetten om andere mensen een stapje verder te helpen. Hoe het er precies uit gaat zien weet ik nog niet. Maar ik laat het stromen en laat mezelf zien.

Een hele dankbare, lieve groet, Arco

— Arco

Via de mail van een moeder van een jongen van 9 jaar:

Ik werd trouwens tussen de middag nog door de juf aangesproken, hij had tegen de juf vertelt dat hij gisteren voor het laatst bij jouw was geweest, en dat er nu een open afspraak staat voor als hij er aan toe is. Verder had hij ook heel lief tegen de juf gezegd, dat als zij merk dat er kindjes in de klas zijn die problemen hebben dat zij dan jouw maar moet bellen, want jij bent heel lief en kan heel goed luisteren en iedereen helpen. Maar vond het zo lief wilde je dat toch even melden dat hij het als zeer positief heeft ervaren bij jouw. Dank je wel daar voor.

— Moeder

Bedankt nog voor het verslag van vorige week, je had me na onze laatste afspraak weer goed aan het denken gezet over de gevoelens waar ik bij jou voor het eerst mee naar binnenstapte. En vorige week heb ik het hele verslag in 1x doorgelezen en even goed stil gestaan bij hoe dat allemaal voelde toen, best heftig hoor en natuurlijk kwamen er weer de nodige emoties bij kijken. Man, wat was ik ver weg en wat fijn dat nu na al die maanden al die laagjes in al die verschillende hoofdstukken zoals ik het maar hebt genoemd duidelijker worden en lichter. Ik ben echt blij dat ik je heb leren kennen en met jou hulp is dat pad in dat niet doordringbaar bos zoveel duidelijker geworden. Ik kon er daarna ook weer heerlijk om mezelf lachen wat ben ik toch een lekkere emotionele muts! Ook wil ik je bedanken voor alles wat je deelt met ons, vaak durfde ik het niet aan om alles te lezen wat jij allemaal schrijft en blogt en deelt, stel je voor dat je iets tegenkomt waardoor je de confrontatie met jezelf aan moet!

— Miranda

Dankjewel voor alle dingen die je me liet zien. Jij reikte me altijd weer de hand, maar de stappen moest ik zelf doen. Zodat ik weer een beetje trots kon zijn op mijn eigen IK. Ik leer mezelf beter kennen en probeer dicht bij mezelf te zijn en bovenal te blijven voelen.

Alles komt voort uit liefde
alles keert terug in de liefde
zonder begin en zonder einde
is de liefde....

Home